Code Black S01X01 “Who did you lose” – Pilot Review

In “St. Elsewhere”(1982-1988), primul serial medical pe care l-am vazut si care mi-a placut, un doctor fustangiu, interpretat de Mark Harmon, e diagnosticat cu SIDA.  In 1995, o asistenta medicala pe numele ei, Carol Hathaway (Julianna Margulies) incerca sa-si ia viata chiar in episodul pilot al serialul, ER.  Zece ani mai tarziu, Meredith Grey, viitor rezident al spitalului Seattle Grace, descopera ca barbatul cu care a avut o aventura in noapte anterioara, este chiar seful ei, Derek Shepherd. Se intampla in deja celebrul “Anatomia lui Grey”.

Cam asta e treaba cu serialele americane. O singura secventa face diferenta. Una singura care iti lg__news_cbs_code_blackramane imprimata in minte si te face sa vrei sa vezi urmatorul episod. Despre care povestesti si altora cand spui: “Mai stii in ….?” Nu stiu daca “Code Black” o sa fie genul ala de serial, dar stiu ca pilotul mi-a placut. M-a emotionat, m-a facut sa ma gandesc la cea mai neagra perioada din viata mea, cand vizitele la spital era o realitate si chiar sa ma bucur pentru Te Iubesc-ul, pe care l-am rostit atunci, pentru ca a contat.

Am apreciat in mod deosebit ca noul serial de pe CBS nu cade in aceeasi formula a doctorilor care se combina intre ei, inca din primul episod. Mi se pare deja un cliseu suprauzitat si chiar cred ca e nevoie si de altceva. Acel altceva poarta in “Code Black” numele unui buton de panica. Codul Negru. Cand sala de la urgente devine neincapatoare si totul e o cursa contra cronometru. Un adevarat test fizic, psihic, moral.

106669_d3463bEu zic ca acest serial are mult potential, sa fie unul din acele seriale care schimba (din nou) istoria televiziunii. Insa mult tine si de ce ofera episoadele urmatoare, daca reuseste sa iasa din mecanismul de interactiune melodramatica atat de cunoscut. Fireste, asta nu inseamna ca serialul nu trebuie sa aiba un fir rosu de iubire, tandrete sau cum vreti sa-i ziceti, dar personaj principal trebuie sa fie sala de urgenta. Cazurile. Castigator pentru mine a fost, in acest episod, cazul batranului afectat de afazie, urmat de cel al tatalui decedat.

“Code Black” castiga si la nivel vizual. Nimic din ce se intampla in Sala de Urgenta nu e luminos, culorile sunt puternice, iar sangele mult prea rosu. Din acest punct de vedere, el nu seamana cu niciunul din serialele medicale pe care le-am vazut pana acum. Personajele? Nu neapart originale, dar au un aer de prospetime. Incepand cu stagiara Christa, o femeie trecuta de prima tinerete si terminand cu “mama” salii de urgenta care e de fapt un asistent medical (Luis Guzman). Diversitate din plin.

La cat mai multe episoade, “Code Black”!  GOOD JOB!

Code Black se difuzeaza in fiecare MIERCURI pe canalul CBS.